SEO
Aurimas Skaržinskas
Dirbtinio intelekto įtaka SEO: ar DI gali pakeisti organinę paiešką „Google“?
12.06.2025

Dirbtinio intelekto įtaka SEO: ar DI gali pakeisti organinę paiešką „Google“?

Sparčiai tobulėjant technologijoms ir dirbtiniam intelektui (DI), dažnai susimąstome, kaip tai paveiks įvairias sritis. Rinkodaroje ne išimtis svarbia jos dalimi jau ilgą laiką laikomas SEO (liet. paieškos sistemų optimizavimas). Pagrindinis kylantis klausimas – ar DI perims organinę paiešką „Google“ sistemoje? Ekspertų teigimu, dėl to baimintis nereikėtų, tačiau atnaujinti savo SEO strategiją, kad verslas išliktų matomas internete – būtina. Dalinamės įžvalgomis, kaip naujausios technologijos keičia SEO veikimo principus ir kaip į tai turėtų reaguoti verslai, kad skaitmeninėje erdvėje išlaikytų savo konkurencingumą. 

SEO tapo dar greitesnis ir efektyvesnis 

Paskutiniuosius keletą metų SEO įvairiapusiškai vystėsi – pagrinde šiuos pokyčius lėmė tobulėjančios technologijos su DI priešakyje. Visgi visi šie pokyčiai – ypač teigiami, nes SEO paslaugos tampa dar tikslesnės, labiau pagrįstos duomenimis ir intuityvesnės, kas reiškia, kad su jų pagalba dar geriau pasiekiama tikslinė auditorija. Be to, SEO optimizacijos procesai nuo šiol – dar greitesni, nes daugybę „rankinių“ užduočių perima automatizuoti DI įrankiai. 

Vienas iš pagrindinių dalykų, ką DI padarė SEO – tai optimizavo algoritmus, dėl ko SEO paslaugos tapo dar efektyvesnės. Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai leidžia atlikti gilesnę konkurentų analizę ir dar tikslesnę raktinių žodžių paiešką, pateikiant tendencingiausius raktažodžius. 

Kitas svarbus dalykas – DI leidžia sukurti tikslesnę SEO strategiją, paremtą realiais duomenimis. Įvairūs DI įrankiai analizuoja vartotojų duomenis ir pateikia įžvalgas apie jų elgseną – pavyzdžiui, koks turinys jiems įdomesnis, kaip jis veikia jų nuotaikas, kaip vartotojai sąveikauja su svetaine, kokios paieškos tuo metu yra populiariausios ir pan. Šių dalykų žinojimas leidžia sukurti efektyvesnę SEO strategiją ir pasiekti geresnių rezultatų paieškos sistemose.

DI įrankiai pasitarnauja ir SEO specialistams: automatizuotos užduotys supaprastina kasdienį turinio kūrimą, taupo laiko resursus, optimizuoja svetainės veikimo greitį, padeda kurti patį turinį. DI įrankiai SEO specialistams taip pat pateikia įžvalgas, kaip optimizuoti jau egzistuojantį turinį: kokie raktažodžiai būtų aktualesni, kaip pagerinti skaitomumą ar kaip pritaikyti esamą turinį paieškos sistemoms. 

Nauja tendencija – GEO 

Kalbant apie DI įtaką SEO, verta daugiau pakalbėti apie naujai atsiradusias tendencijas. Bene populiariausia jų – GEO (angl. Generative Engine Optimization). Tai galėtume vertinti kaip įrankį, ne keičiantį klasikinį SEO, bet puikiai jį papildantį.

GEO esmę lengviausia paaiškinti lyginant su SEO veikimo principu. SEO tikslas yra optimizuoti turinį taip, kad jis atsidurtų TOP pozicijose paieškų sistemose. O kas tiksliau yra GEO? GEO – tai turinio optimizavimo strategija, kurios metu turinys yra pritaikomas taip, kad DI valdomos sistemos (pvz. ChatGPT, Microsoft Copilot, Perplexity AI, Google‘s new AI Overviews) savo sugeneruotuose atsakymuose į vartotojų užklausas paieškų sistemose minėtų ir cituotų būtent jūsų turinį. Dėl šios priežasties GEO atveju turinio kokybė tampa kaip niekad svarbi, nes DI cituoja tik kokybišką ir patikimą turinį. 

Kitas dalykas, jei SEO atveju, sėkmė yra matuojama pagal organinį srautą, paieškos sistemų reitingus ir paspaudimų rodiklius, tai GEO atveju sėkmė slypi prekių ženklo paminėjimų dažnume DI sugeneruotuose atsakymuose paieškų sistemose. SEO atveju, siekiama, kad vartotojas apsilankytų jūsų svetainėje, tuo tarpu GEO atveju šis dalykas gali ir neįvykti, bet svarbu visai ne tai, o tai, kad vartotojai tiesiog pamatė jūsų prekių ženklą kaip patikimą informacijos šaltinį. 

Būtent dėl šių priežasčių negalima tarpusavyje priešinti SEO ir GEO, nes tai – du įrankiai su skirtingais tikslais, todėl puikiai papildantys vienas kitą. 

Kaip prisitaikyti prie šių pokyčių?

Susimąsčius apie tokius pokyčius, dažniausiai kyla vienintelis klausimas – kaip prie to prisitaikyti? Skaitmeninis amžius atnešė informacijos perteklių, o šioje gausoje kiekvienam prekių ženklui svarbiausiu dalyku tampa išlikti matomu. 

Šioje vietoje GEO yra esminis dalykas keičiantis SEO  žaidimo taisyklėms, kurioms įtaką daro DI. Labai svarbu prisitaikyti prie SEO ir su naujausiomis tendencijomis eiti išvien. Tokiu būdu, internete išliksite ne tik matomi, bet ir užtikrinsite savo prekių ženklo konkurencingumą. 

Kad tai įgyvendintumėte, svarbu karts nuo karto peržvelgti ir atnaujinti savo SEO strategiją. Juk technologijos labai sparčiai keičiasi – verslui, kuris nori pirmauti, svarbu reaguoti į šiuos pokyčius žaibiškai. 

Nors SEO paslaugos iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti labai nesudėtingas dalykas, visgi šioje srityje slypi daug techninių niuansų. O kai kalbame apie DI įtaką SEO – reikia ir gilesnių žinių bei išmanymo. Profesionalios SEO paslaugos gali padėti prisitaikyti prie šių pokyčių ir DI dominavimo etape išlaikyti jūsų prekių ženklui organinį srautą. 

Jums padėti gali „Be reklamos negerai“ komanda – užtikrinsime, kad jūsų prekių ženklas internete bus ne tik matomas, bet ir konkurencingas, o jūsų generuojamas turinys – aktualus ir patikimas visuomenei ir DI įrankiams. 

01

Skaidri ir sąžininga
partnerystė

Esame į rezultatą orientuota marketingo agentūra. Partneris, kuris dirba sąžiningai, rūpinasi jūsų verslo tikslais, skaidriai įkainoja paslaugas ir atliepia jūsų poreikius. Prieš pradėdami darbą su klientu, remdamiesi savo metodika, mes paskaičiuojame, kokį rezultatą galite gauti investuojant į reklamą internete. Užpildykite užklausos formą ir mes jums paskaičiuosime, kiek gali kainuoti potencialus klientas.
imgimg

Sužinokite,

kiek gali kainuoti

Jūsų potencialus klientas