roi ir roas reklamos atsiperkamumas
Aurimas Skaržinskas
Reklamos atsiperkamumas – ROAS ir ROI
17.04.2019

Reklamos atsiperkamumas – ROAS ir ROI

Reklama atsiperka arba ne. Ir viskas. Ir daugiau jokios romantikos čia nėra. Bet kaip apskaičiuoti, ar reklama atsiperka? Šis įrašas atsakys į klausimą, ar tai, ką jūs darote, yra pelninga ar nuostolinga. 

ROAS

ROAS (Return on Ad Spend) – paprastai tariant, šis rodiklis nurodo kiek vienas investuotas euras atnešė įmonei pajamų. ROAS formulė yra tokia:

ROAS = Pajamos / Reklamos išlaidos

Pavyzdys. Per mėnesį Facebook reklamos kampanijai išleidote 2043 eurus. Pajamos iš šios reklamos sudarė 8040 eurų. Skaičiuojame: 8040 / 2043 = 3,94 EUR. Vienas investuotas euras į reklamą atnešė 3,94 euro pajamų. Kada galime sakyti, jog reklama yra efektyvi? Reikia suprasti, kad šis rodiklis skaičiuoja pajamas, ne pelną. Ir labai daug kas priklauso, kokia yra įmonės pelno marža. Dažniausiai reklama atsiperka, jei šis rodiklis siekia bent 4-5 eurus. Tačiau tai jokių būdu netaikoma visiems verslams. Dabar ir pakalbėkime apie pelną.

ROI

ROI (Return On Investment) nurodo, kokį pelną (ar nuostolį) įmonei atnešė reklamos kampanija. ROI formulė yra tokia:

ROI= (Pajamos – išlaidos) / išlaidos reklamai

Pavyzdys. Paimkime tuos pačius skaičius: įmonė iš tam tikros reklamos kampanijos uždirbo 8040 eurų pajamų. Šiai reklamos kampanijai ji išleido 2043 eurus. Įmonės pelno marža – 40 proc. Tokiu atveju įmonės išlaidos yra 60 proc. Iš kiekvieno euro pajamų įmonė uždirba 40 centų, o 60 centų “keliauja” visoms įmonės išlaidoms (reklamos išlaidos, darbuotojų užmokesčiai, mokesčiai, prekės savikaina ir t.t.). Pelno marža yra skaičiuojama taip: pelnas / pajamos. Iš pradžių suskaičiuojame išlaidas nuo gautų pajamų.
Išlaidos= 8040 x 0,6 = 4824 EUR
Kai žinome išlaidas, galime suskaičiuoti ROI.
ROI= (8040 – 4824) / 2043 = 1,57 EUR

Šis skaičius reiškia, kad 1 euras skirtas šiai reklamos kampanijai atnešė 1,57 euro pelno. Jeigu ROI yra daugiau nei vienas – reklama atsiperka. Šiuo atveju mums reklama atsiperka. Jeigu ROI būtų lygus, tarkime, 0,81 – reklama būtų nuostolinga.

Remdamiesi šiais rodikliais, spręskite, kokia reklamos kampanija, koks baneris, koks tekstas, kokia auditorija labiausiai atsiperka.

01

Skaidri ir sąžininga
partnerystė

Esame į rezultatą orientuota marketingo agentūra. Partneris, kuris dirba sąžiningai, rūpinasi jūsų verslo tikslais, skaidriai įkainoja paslaugas ir atliepia jūsų poreikius. Prieš pradėdami darbą su klientu, remdamiesi savo metodika, mes paskaičiuojame, kokį rezultatą galite gauti investuojant į reklamą internete. Užpildykite užklausos formą ir mes jums paskaičiuosime, kiek gali kainuoti potencialus klientas.
imgimg

Sužinokite,

kiek gali kainuoti

Jūsų potencialus klientas