Kokius reklamos rodiklius reikia sekti kiekvieną dieną?

Šis įrašas apie tai, kokius rodiklius reikia sekti kiekvieną dieną ir kokiais veiksmais galima daryti jiems įtaką.

Peržiūrų ir paspaudimų konversija (CTR – Clickthrough rate) – kiek pamačiusiųjų reklamą ant jos paspaudė. Šis rodiklis skaičiuojamas taip: (paspaudimų skaičius / peržiūrų skaičiaus) *100. Tarkime jūsų reklamą pamatė 1000 žmonių ir ant jos paspaudė 10. Skaičiuojame: 10/1000*100=1%. Kuo mažesnę konversiją turėsite, tuo daugiau mokėsite už vieną paspaudimą. Ką reiškia, jei konversija labai maža? Jūsų skelbimas yra nepatrauklus žmonėms. Ką reikia keisti? Skelbimo tekstą, antraštę, paveiksliuką, pergalvoti pasiūlymą, kelti video.

Kaina už paspaudimą (CPC – Cost per Click) – kiek jūs sumokate už vieną paspaudimą? Skaičiavimas labai paprastas: reklamos biudžetui skirtas lėšas padalinkite iš paspaudimų skaičiaus. Pavyzdžiui, reklamai išleidote 10 eurų ir sulaukėte 100 paspaudimų. Vieno paspaudimo kaina yra 0,10 euro (10/100). Paspaudimo kaina yra didelė, jei jūsų skelbimas yra nepatrauklus žmonėms. Jei peržiūrų ir paspaudimų konversija yra maža, reiškia ir paspaudimas jums kainuos brangiau. Kaip mažinti paspaudimo kainą? Lygiai kaip ir su peržiūrų ir paspaudimų konversija reikia gerinti patį skelbimą.

Paspaudimų ir užklausų konversija – tarkime į jūsų tinklapį užėjo 100 naudotojų: kiek iš jų užpildė užklausos formą? Šis rodiklis skaičiuojamas taip: (užklausų skaičius / paspaudimų į tinklapį skaičius)*100. Rodiklis yra išskiriamas procentais. Pavyzdžiui, į jūsų tinklapį užėjo 132 naudotojai, 4 užpildė užklausą. Skaičiuojame: 4/132*100=3,03%. Kokia yra optimali konversija? Sunku pasakyti, priklauso nuo nišos. Tačiau 2-5 proc. konversija yra optimalus variantas. Jei konversijos rodiklis yra mažesnis nei 1 proc., tada reikėtų susirūpinti. Mažas konversijos rodiklis reiškia, jog reikia daryti pakeitimus tinklapyje: jūsų pasiūlymas nepatrauklus, svetainė atrodo nepatikimai ir morališkai pasenusi. Jums reikia atsakyti į klausimus: ar tinklapyje nuotraukos yra kokybiškos? Ar yra atsiliepimų skyrelis? Ar yra nurodyti įmonės rekvizitai? Kaip mes skiriamės nuo konkurentų? Ar tinklapyje yra video? Ar tinklapyje yra live chat? Ir kt. Studijuokite geriausius tinklapius ir žiūrėkite, ko neturi jūsų tinklapis.

Užklausos kaina. Tiesiog reklamos biudžetą padalinkite iš užklausų skaičiaus. Jūs turite žinoti, kiek jums kainuoja potencialaus kliento palikta užklausa. Pradėsite visai kitu greičiu atsakinėti į užklausas, kai paskaičiuosite, kiek jos jums kainuoja. O šiaip rodiklis matuoja reklamos efektyvumą. Jeigu jūs turite dvi Facebook kampanijas: iš vienos kampanijos užklausa kainuoja 3 eurus, iš kitos 1 eurą. Gal vertą visą biudžetą investuoti į antrą kampaniją? Jeigu jūs šitą rodiklį sekate ilgą laiką, galite labai tiksliai nuspėti, koks reklamos biudžetas reikalingas tam, kad sugeneruotumėte planuojamą skaičių užklausų.

Užklausų ir pardavimų konversija. Kiek potencialių klientų, kurie užpildė užklausą, tapo jūsų klientais (nupirko paslaugas). Šis rodiklis skaičiuojamas taip: (pardavimų skaičius / užklausų skaičius)*100. Rodiklis yra išskiriamas procentais. Pavyzdžiui, gavote 15 užklausų, iš kurių 4 tapo klientais. Skaičiuojame: 4/15*100=26,66%. Jei rodiklis yra mažas, tai gali reikšti kelis dalykus. Jūs neefektyviai parduodate telefonu arba susitikimo metu. Taip pat tai gali reikšti, jog jūsų užklausos yra netikslinės (pvz.: daug užklausą užpildžiusių žmonių yra nemokūs).

Vidutinis čekis. Kiek vidutiniškai jūs gaunate pajamų iš vieno pardavimo. Pajamas daliname iš pardavimų skaičiaus. Kodėl svarbu sekti šį rodiklį? Galite lengvai paskaičiuoti, kiek turite padaryti pardavimų, norint pasiekti užsibrėžtą tikslą. Jeigu jūs darote daug pardavimų, tačiau jūsų vidutinis čekis nėra didelis, jums verta apgalvoti, kaip jūs galite pakelti vidutinį čekį. Taip jūs galite padidinti pajamas vienu veiksmu.

Kaip surinkti didelę potencialių klientų duomenų bazę?

Kas yra Lead magnet ir kodėl tai verta daryti? Lead magnet – nemokamas, vertingas pasiūlymas, kurį gavęs žmogus turi palikti savo kontaktus. Jo pagalba jūs gana pigiai gaunate potencialių klientų kontaktus, kuriems siunčiate naujienlaiškius, skambinate.

9 Lead Magnet pavyzdžiai

List of resources. Dažniausiai tai yra nuorodų rinkinys į potencialiam jūsų klientui aktualų turinį. Pvz.: „TOP 10 tinklapių apie marketingą”.

Webinar’as arba video instrukcija. Pvz.: „Atsisiųskite vaizdo įrašą, kuriame dalijamės patirtimi, kaip sudaryti individualų mitybos planą”.

Webinar’as arba video instrukcija. Pvz.: „Atsisiųskite vaizdo įrašą, kuriame dalijamės patirtimi, ką reikia žinoti ruošiantis vestuvėms”.

Online kursas. Trumpas kursas, sudarytas iš kelių dalių. Pvz.: „Gaukite 7 dienų kursą, kaip išmokti kokybiškai fotografuoti telefonu”. Ir taip kiekvieną dieną el. paštu kurso prenumeratoriams siųsti po vieną pamoką (straipsnį arba video).

El. knyga. Trumpa PDF formato knyga aktualia tema. Pvz.: „Atsisiųskite nemokamą elektroninę patarimų knygą, kaip efektyviai mokytis”. Taip pat tai gali būti straipsnis PDF formatu.

Nuolaidų kuponas. Pvz.: „Užpildykite užklausos formą ir gaukite 15 proc. nuolaidos kuponą pirmam apsipirkimui”.

Uždaro klubo narystė. Mainais už kontaktus suteikite prieigą prie uždaro klubo, kuriame yra talpinama kitiems nepasiekiama informacija. Tai galima padaryti savo tinklapyje, suteikiant prisijungimus, arba įkuriant uždarą Facebook grupę (paprastesnis variantas).

Šablonas. Sukurkite darbinį failą, kuris spręstų potencialaus kliento „skausmą”. Pvz.: „Atsisiųskite įmonės pinigų srauto valdymo šabloną”.

Testas. Paprastas testas, kurio rezultatai būtų pateikiami tik pateikus kontaktus. Pvz.: „Atsakykite į 7 klausimus ir sužinokite, koks veido kremas jums tiktų labiausiai”.

Checklist. Klausimynas, kurio pagalba potencialus klientas galės įsivertinti tam tikrą savo veiklą. Pvz.: „Įsivertinkite, kaip efektyviai valdote savo įmonės finansus”. Potencialus klientas atsisiunčia visų finansų valdymo galimybių sąrašą ir žymi, kurias iš jų jis naudoja, kartu pamato, kokių teikiamų galimybių dar neišnaudoja ar nesupranta.

Nemokama pamoka Pvz.: „Užpildykite užklausos formą ir ateikite į pirmą treniruotę nemokamai”.

Nemokama konsultacija Pvz.: „Užpildykite užklausos formą ir ateikite į nemokamą konsultaciją”.

Katalogas/portfolio. Pvz.: „Atsisiųskite mūsų kambarių katalogą su kainomis, paslaugomis ir spec. pasiūlymais”.

Sąrašas nėra baigtinis. Svarbu, kad žmogui būtų aišku, ką jis gaus suteikdamas savo kontaktus. Failą žmogus turi gauti iš karto. Turinys turi būti labai kokybiškas ir teikiantis naudą klientui. Jeigu sukursite nekokybišką dokumentą, pirmas įspūdis apie jus bus nuviliantis ir vargu, ar potencialus klientas norės ateityje iš jūsų pirkti ar gauti naujienlaiškį.

Reklamos atsiperkamumas – ROAS ir ROI

Reklama atsiperka arba ne. Ir viskas. Ir daugiau jokios romantikos čia nėra. Bet kaip apskaičiuoti, ar reklama atsiperka? Šis įrašas atsakys į klausimą, ar tai, ką jūs darote, yra pelninga ar nuostolinga. 

ROAS

ROAS (Return on Ad Spend) – paprastai tariant, šis rodiklis nurodo kiek vienas investuotas euras atnešė įmonei pajamų. ROAS formulė yra tokia:

ROAS = Pajamos / Reklamos išlaidos

Pavyzdys. Per mėnesį Facebook reklamos kampanijai išleidote 2043 eurus. Pajamos iš šios reklamos sudarė 8040 eurų. Skaičiuojame: 8040 / 2043 = 3,94 EUR. Vienas investuotas euras į reklamą atnešė 3,94 euro pajamų. Kada galime sakyti, jog reklama yra efektyvi? Reikia suprasti, kad šis rodiklis skaičiuoja pajamas, ne pelną. Ir labai daug kas priklauso, kokia yra įmonės pelno marža. Dažniausiai reklama atsiperka, jei šis rodiklis siekia bent 4-5 eurus. Tačiau tai jokių būdu netaikoma visiems verslams. Dabar ir pakalbėkime apie pelną.

ROI

ROI (Return On Investment) nurodo, kokį pelną (ar nuostolį) įmonei atnešė reklamos kampanija. ROI formulė yra tokia:

ROI= (Pajamos – išlaidos) / išlaidos reklamai

Pavyzdys. Paimkime tuos pačius skaičius: įmonė iš tam tikros reklamos kampanijos uždirbo 8040 eurų pajamų. Šiai reklamos kampanijai ji išleido 2043 eurus. Įmonės pelno marža – 40 proc. Tokiu atveju įmonės išlaidos yra 60 proc. Iš kiekvieno euro pajamų įmonė uždirba 40 centų, o 60 centų “keliauja” visoms įmonės išlaidoms (reklamos išlaidos, darbuotojų užmokesčiai, mokesčiai, prekės savikaina ir t.t.). Pelno marža yra skaičiuojama taip: pelnas / pajamos. Iš pradžių suskaičiuojame išlaidas nuo gautų pajamų.
Išlaidos= 8040 x 0,6 = 4824 EUR
Kai žinome išlaidas, galime suskaičiuoti ROI.
ROI= (8040 – 4824) / 2043 = 1,57 EUR

Šis skaičius reiškia, kad 1 euras skirtas šiai reklamos kampanijai atnešė 1,57 euro pelno. Jeigu ROI yra daugiau nei vienas – reklama atsiperka. Šiuo atveju mums reklama atsiperka. Jeigu ROI būtų lygus, tarkime, 0,81 – reklama būtų nuostolinga.

Remdamiesi šiais rodikliais, spręskite, kokia reklamos kampanija, koks baneris, koks tekstas, kokia auditorija labiausiai atsiperka.